Algemene Voorwaarden
- Het verschuldigde bedrag is te betalen per rit aan de chauffeur, tenzij de rit werd gefactureerd
- Indien de chauffeur niet ter plaatse is 15 minuten na het afgesproken ophaaluur vragen wij u zo snel mogelijk te telefoneren met ons noodnummer (0477 232 620)
- Er wordt van de klant verwacht dat hij 15 minuten voor de afgesproken ophaaltijd klaar staat
- Indien de klant een andere terugvlucht neemt (andere datum, ander uur, ander vluchtnummer, andere luchthaven/station) dan voorzien, moet hij Airport-shuttle hiervan tijdig op de hoogte brengen. Dit kan telefonisch of via SMS op het noodnummer. Indien dit niet is gebeurt, zal de rit alsnog aangerekend worden.
- Standaard voorzien wij per persoon één stuk bagage en één stuk handbagage. Speciale bagage (rolstoel, surfplank, golftas...) moet vooraf extra worden vermeld door de klant.
- Indien u uw vlucht mist door omstandigheden (file, wegenwerken, ongeval...) is Airport-shuttle hier niet voor verantwoordelijk. Airport-shuttle zal al het mogelijke doen om u tijdig op te luchthaven/station te brengen. Het ophaaluur wordt steeds in samenspraak met de klant overlegd en bepaald in functie van het uur van vertrek van het vliegtuig/trein/boot.
- Met het oog op een correcte uitvoering moet de aanvrager alle nuttige inlichtingen verstrekken, evenals elke relevante inlichting waarom door AIRPORT-SHUTTLE verzocht wordt. Volgende inlichtingen moeten minstens verstrekt worden ; aantal personen, het afhaal en/of afzetadres, het voorziene vertrek en/of aankomstuur van de vlucht, een telefoonummer waarop de te vervoeren personen bereikt kunnen worden bij noodzakelijke wijzigingen. Het ophaaluur wordt in samenspraak met de klant afgesproken. Hou er rekening mee dat AIRPORT-SHUTTLE te allen tijde kan beslissen om het ophaaluur te wijzigen wegens bv onvoorzienbare omstandigheden (file, drukte, weeromstandigheden, …)
- AIRPORT-SHUTTLE mag, zonder schadevergoeding, de overeenkomst geheel of gedeeltelijk ontbinden indien er zich voor of tijdens de uitvoering van het contract buitengewone omstandigheden voordoen, die AIRPORT-SHUTTLE bij het sluiten van het contract niet kon kennen.
- AIRPORT-SHUTTLE is aansprakelijk voor de schade die te vervoeren persoon oploopt wegens gehele of gedeeltelijke niet uitvoering van de overeenkomst, behoudens overmacht en behoudens indien AIRPORT-SHUTTLE aantoont alle nodige en nuttige voorzorgsmaatregelen te hebben genomen om de transfer vlot te laten verlopen. Onder overmacht wordt ander meer verstaan: uitzonderlijke weeromstandigheden, onvoorziene files, niet aangekondigde wegenwerken, betogingen, stakingen. Deze opsomming geldt als voorbeeld, maar is niet beperkend.
- De te vervoeren personen zijn aansprakelijk voor alle schade die AIRPORT-SHUTTLE door hun fout oploopt.
- Gebeurlijke klachten moeten uiterlijk binnen de acht dagen na het vervoer, bij aangetekend schrijven aan ons bezorgd worden (adres : Herentalsesteenweg 96 b, 2220 Heist op den Berg)
- Het bedrag vermeld op het faktuur is betaalbaar binnen de tien dagen na faktuurdatum. Ingevolge niet-betaling op de vervaldag wordt het bedrag verhoogd met 10 % + forfataire vergoeding van 25 € voor administratieve kosten.
- De rechtbanken van het rechtsgebied van het arrondisement Mechelen zijn alleen bevoegd.